MAN - Vaihtoautot

Uusi järjestelmä mahdollistaa kuljetus yrittäjän tarkastelemaan ja seuraamaan kaikkien autojensa rengaspaine- ja lämpötilatietoja yhdestä verkkosivustolla.

Kaikki tiedot, joita kuljetusyrittäjä saattaisi tarvita, (matalapainehälytykset, korkean lämpötilan hälytykset jne.), kerätään renkaiden sisäpuolelle asennetuilla antureilla. Rengasanturit toimivat suoraan lukijan kanssa, joka on kuljetusyrityksen pihan ovella. Aina kun auto tulee tai poistuu pihalta, lukija hakee tietoja antureista ja lähettää ne web-portaaliin.

Continental mukaan järjestelmä säästää aikaa ja rahaa, sillä se tehostaa renkaiden huolto-ohjelmia, parantaa polttoainetehokkuutta ja estää kalliita rengasrikkoja.

– 34 prosenttia raskaasta kalustosta liikkuu vajaapaineisilla renkailla, kertoo Yhdysvaltojen Continentalin varatoimitusjohtaja Paul Williams. Oikein täytetyillä renkailla saavutettaisiin yhden prosentin polttoainesäästö, 15 prosentin kulumissäästö ja 20 prosentin säästö renkaan eliniässä. Puhumattakaan tienvarteen jäämisestä ja renkaiden vaihdosta siellä, Williams lisää.

Rengasantureita on tottakai mahdollista myös jälkiasentaa ajoneuvojen renkaisiin.