MAN - Vaihtoautot

Liikenne- ja infra-alan toimijat ovat yhdistäneet voimansa nuorille suunnatussa #Infrasankarit-kampanjassa. Tavoitteena on tuoda esiin infra- ja liikennealan merkityksellisyyttä, monipuolisuutta ja ammattilaisten arkea.

Alan vetovoimaisuuden parantaminen ja tietoisuuden lisääminen nuorten keskuudessa koetaan liikenne- ja infra-alalla erittäin tärkeäksi. Kampanjalla tavoitellaan erityisesti peruskoulun ja lukion päättäviä, jotka pohtivat ammatinvalintaa. Infra-alan työn merkityksellisyyttä tuodaan esille kampanjassa vahvasti. #Infrasankarit-kampanjan näkyvin osa on somevideo, joka kertoo infrastruktuurin merkittävästä roolista yhteiskunnassa ja esittelee alan monipuolisia työnkuvia.

– Viestimme on kirkas: Infra- ja liikennealalla pääsee rakentamaan parempaa yhteiskuntaa. Me varmistamme ihmisten elämän sujuvuuden ja elinkeinoelämän toimintamahdollisuudet. Ja töitä riittää taatusti tulevaisuudessakin, MANK ry:n projektipäällikkö Antti Knuutila sanoo.

Työhön Infra-alan tulevaisuuden puolesta tarvitaan kaikkien panosta; järjestöjen, yritysten, sekä koulutusten järjestäjien. Yhteistyöllä saadaan aikaan tulosta.

-Houkuttelevat oppimisympäristöt, hyvin markkinoitu koulutus, selkeät koulutuspolut, sekä oppilaitosten ja yritysten välinen yhteistyö tuo koulutukseen laatua ja vetovoimaa, Knuutila kertoo.

Lue lisää kampanjan toteutuksesta 21.12 ilmestyvästä uudesta Auto, tekniikka ja kuljetus lehdestä!