MAN - Vaihtoautot

Interact Analysis -tutkija Yvonne Zhang kirjoitti vuoden 2023 suurimmista uuden energian autojen valmistajista raportin, jossa tiedot koskevat Kiinan kotimarkkinoita.

Vuonna 2023 yli 190 OEM-valmistajaa myi uuden energian autoja, ja kymmenen suurimman OEM-valmistajan osuus kokonaismyynnistä oli 67 %, mikä on 1 prosenttiyksikkö enemmän kuin vuotta aiemmin.

Kymmenen suurimman valmistajan kumulatiivinen myynti jatkoi kasvuaan, ja kolmen suurimman valmistajan myynti ylitti 10 000 kappaletta.

Kiinan uuden energian autojen myynti vuonna 2023

Interact Analysis -raportin perusteella Geely johti Kiinan markkinoita merkittävällä marginaalilla myymällä yli 30 000 yksikköä.

Seres, jonka koko uuden energian autojen myynti tulee kevyistä kuorma-autoista, saavutti suurimman kasvuvauhdin, 156 %, hyppäämällä viidenneltä sijalta toiselle.

Raskaiden kuorma-autojen myyntiin erikoistunut XCMG hyötyi suosittujen mallien jatkuvasta lisäyksestä, mikä johti merkittävästi 110 %:n kasvuun myynnissä verrattuna vuoteen 2022.

Kymmenen suurimman yrityksen joukossa XCMG, Yutong ja SANY myyvät pääasiassa raskaita kuorma-autoja, kun taas loput keskittyvät kevyisiin kuorma-autoihin.

Lisäksi yhdeksännelle sijalle sijoittuva SANY saavutti koko myyntinsä raskaista kuorma-autoista, mikä teki siitä parhaan uuden energian raskaiden kuorma-autojen myynnin vuonna 2023.

InforeEviro varmisti 498 yksiköllä kärkisijan uuden energian keskiraskaiden kuorma-autojen myynnissä, vaikka se ei päässyt kymmenen parhaan joukkoon uuden energian autojen kokonaismyynnissä.

Myös uuden energian bussien myyntiä ajatellen, Geely säilytti huippumyynnin asemansa hyötyajoneuvojen markkinoilla 20 peräkkäisen kuukauden ajan yhtiön kevyiden kuorma-autojen ja linja-autojen kasvavan kysynnän ansiosta.

Chery ja Foton – molemmat keskittyvät uuden energian bussien myyntiin – saavuttivat toisen ja kolmannen sijan nostaen sijoitustaan vuoteen 2022 verrattuna.