MAN - Vaihtoautot

Taksi Helsingin takseja on jo keväästä asti varusteltu auton etu- ja takaosan väliin asennetuilla pisarasuojilla. Lisäksi asiakas voi tilata kuljettajan, joka on sitoutunut käyttämään kasvomaskia taksimatkan aikana. Pisarasuojallisen taksin sekä kasvomaskia käyttävän kuljettajan voi tilata pääkaupunkiseudulla soittamalla numeroon 0100 0700 ja Taksi Helsinki- sekä 0100 0700 -sovelluksilla.

Taksi Helsinki on ohjeistanut välityksessään olevien taksien kuljettajia kaikissa koronavirukseen liittyvissä asioissa viranomaisten ohjeistusten ja suositusten mukaisesti sekä edelleen kehittänyt toimintatapoja taatakseen asiakkaidensa turvallisuuden taksissa.

Kuljettajat ovat keväästä lähtien tehostaneet autojen siivousta erityisesti kosketuspintojen osalta. Lisäksi yli 200 autoon on asennettu suojakalvo ohjaamon ja matkustamon väliin. Suoja on etu- ja takaosan väliin asennettu muovinen kalvo tai pleksi, joka suojaa asiakkaita sekä kuljettajia mahdollisilta puheen ja aivastuksen mukana leviäviltä pisaroilta ja vähentää siten pisaratartuntojen riskiä.

Asiakkaalla on nyt myös mahdollisuus tilata taksi, jonka kuljettaja on sitoutunut käyttämään kasvomaskia taksimatkan aikana. Kasvomaskin asianmukainen käyttö voi vähentää tartuntoja estämällä pisaroiden leviämistä ympäristöön.

- Vastaamme viranomaisten suositukseen ja haluamme, että asiakkaidemme taksimatka on mahdollisimman turvallinen. Kasvomaskia käyttävien kuljettajien määrä on niin suuri, että voimme taata asiakkaan saavan halutessaan kasvomaskillisen kuljettajan. Suosittelemme myös asiakkaitamme käyttämään maskia, jotta suoja olisi mahdollisimman hyvä. Erityisen tärkeää kasvomaskin käyttö on henkilöillä, jotka ovat hakeutumassa näytteenottoon tai odottavat testituloksen valmistumista, jos heillä on välttämätön syy liikkua kodin ulkopuolella, toteaa Taksi Helsingin toimitusjohtaja Jari Kantonen.

Pisarasuojalla varustetun taksin ja/tai kasvomaskia käyttävän kuljettajan voi tilata pääkaupunkiseudulla puhelimitse numerosta 0100 0700 sekä Taksi Helsinki- ja 0100 0700 -sovelluksilla.

Maksutilanteessa kontaktit kuljettajan ja matkustajan välillä voidaan minimoida käyttämällä joko lähimaksua tai Taksi Helsinki -sovellusta ja siihen liitettyä maksukorttia.

Taksi Helsinki haluaa näillä toimenpiteillä kantaa vastuun turvallisesta liikkumisesta ja varmistaa siten palvelun luotettavuuden myös näin korona-aikana.